Flexibele kantoorinrichting in drukke periodes

kerst op kantoor

 

De kerstperiode is van oudsher een drukke periode. Niet alleen privé, maar ook op het werk is het in sommige branches een periode met extra werkdruk. Facturen die nog voor het nieuwe jaar verzonden moeten worden, zorgverzekeringsinschrijvingen en wat dacht je van alle kerstborrels en -diners die georganiseerd moeten worden? Allemaal situaties waarin extra bezetting gewenst of soms zelfs noodzakelijk is. Gelukkig is dit iets waar je met flexibele kantoorinrichting zonder al te veel moeite op in kan spelen!

De kerstdrukte

Misschien herken je het wel uit je eigen organisatie: in de laatste maanden van het jaar is het opeens veel drukker omdat er nog van alles af moet voor de jaarwisseling. Er worden meer uren gemaakt en er zijn tijdelijke krachten aangenomen om alles op tijd af te krijgen. Natuurlijk kun je meubilair aanschaffen om al deze krachten enkele maanden een werkplek te bieden, maar dit kan duur uitpakken. Je gebruikt deze meubels immers maar kort en de rest van het jaar worden ze niet gebruikt; wellicht moet je zelfs opslag betalen.

Flexibele kantoorinrichting als oplossing?

Flexibele kantoorinrichting is misschien iets wat je vindt passen bij het nieuwe werken. Maar ook voor kantoren die een wat meer traditionele manier van werken aanhouden kan een flexibele kantoorinrichting een uitkomst zijn als er pieken en dalen in de werkdruk bestaan. Door extra meubilair niet in huis te hebben in de maanden dat ze niet nodig zijn, blijft er meer ruimte over op de kantoorvloer waardoor vast personeel meer ruimte heeft. Zo heb je bijvoorbeeld ruimte voor een extra vergaderhoek of een koffiehoekje.

Hoe combineer je een flexibele bezetting met je kantoorinrichting?

Je kantoor flexibel inrichten kan op twee manieren. Óf je hebt meubels die je, als ze niet gebruikt worden, opgeslagen worden, of je huurt kantoormeubilair als je het nodig hebt. De eerste optie heeft als voordeel dat je zelf eigenaar bent van de meubels en dat je niet met een externe partij hoeft te overleggen, tenzij je ze extern opslaat in periodes als je de meubels niet nodig hebt.

Als je meubels huurt, hoef je geen opslag te verzorgen en kun je snel inspelen op je actuele bezetting. Meubels kunnen binnen 24 uur geleverd worden, maar natuurlijk is er ruimte voor elke unieke situatie. Zo voorkom je dat je meubels te lang huurt en extra kosten maakt die niet nodig zijn.

Kantoormeubilair beperkt zich natuurlijk niet tot tafels en stoelen. Wist je dat je ook bijvoorbeeld kasten, scheidingswanden  of zelfs flipovers kan huren?

2017-09-10T15:11:56+00:00 4 december 2016|